مجتمع آموزش عالی میناب
 
EnAr

گزارش برگزاری اولین همایش ملی کشاورزی هوشمند

گزارش برگزاری همایش کشاورزی هوشمند + تصاویر

به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزش عالی میناب، روز پنجشنبه 28 اردیبهشت 1402 اولین همایش توسعه کشاورزی با رویکرد فناوری های هوشمند با حضور رییس دانشگاه هرمزگان جناب آقای دکتر صادقی، رییس مجتمع آموزش عالی میناب جناب آقای دکتر مرادی، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی‌ جناب آقای دکتر عسگری، آقای حسین رئیسی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم منطقه شرق هرمزگان، فرماندار شهرستان میناب، امام جمعه و تعدادی از صاحب نظران و اندیشمندان این حوزه و به میزبانی مجتمع عالی میناب دانشگاه هرمزگان برگزار شد.

دکتر مرادی، رییس مجتمع آموزش عالی میناب در آغاز کنفرانس با اشاره به افزایش جمعیت در منطقه مکران بر اهمیت کشاورزی هوشمند به عنوان راهکاری برای تامین امنیت غذایی و توسعه این منطقه تاکید کرد و افزود: همایش ملی توسعه کشاورزی با رویکرد هوشمندسازی با هدف کمک به توسعه سواحل مکران، کمک به توسعه بخش کشاورزی، افزایش تولید، صرفه جویی در صنابع و کیفیت محصولات کشاورزی برگزار شد.

همچنین دکتر صادقی، رییس دانشگاه هرمزگان در سخنانی به اهمیت استفاده از فناوری در بخش کشاورزی اشاره کرد و به توصیف نقش دانشگاه در همین ارتباط پرداخت. در ادامه همایش محمدجواد عسکری، در سخنانی به اهمیت امنیت غذایی اشاره داشت و افزود: اگر در این زمینه با برنامه حرکت نکنیم با مشکل روبرو می‌شویم. حسین رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: امروز منطقه مکران یک برند جهانی شده است و برای توسعه آن باید تلاش کنیم، زیرا آینده کشور به این توسعه وابسته است.

در ادامه پژوهشگران مختلف در سخنرانی‌های کوتاهی که به صورت آنلاین هم در دسترس علاقه‌مندان بود، به توصیف یافته‌های خود پرداختند.

  

  

      

 

9   3
بازدید امروز: 1    بازدید کل: 1510