مجتمع آموزش عالی میناب
 
EnAr

آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از سد سرنی به مجتمع آموزش عالی میناب

آغاز عملیات اجرایی لوله گذاری و انتقال آب از خط اصلی انتقال آب سد سرنی به مجتمع آموزش عالی میناب

پس از بازدید اعضا کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامی و معاونین وقت وزارت نیرو و کشاورزی در سال ۱۳۹۹ و پیگیری های انجام شده از طریق کمیسیون مربوطه، وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای مجوز برداشت سالیانه ۱۵۰ هزار متر مکعب آب با کیفیت بالای سد سرنی، جهت ایجاد و توسعه مزرعه و گلخانه ی تحقیقاتی- آموزشی؛  سه هکتار فضای سبز و باغ نخیلات و لیمو مجتمع و همچنین سایر مصارف غیر شرب صادر گردید.

تامین و انتقال این آب با توجه به ماموریت گرایی این مجتمع دانشگاهی در حوزه کشاورزی، آب و محیط زیست اهمیت حیاتی داشته و علاوه بر فراهم نمودن شرایط مناسب برای توسعه فعالیت های آموزشی و پژوهشی کاربردی می تواند به درآمدزایی و استقلال مالی بیشتر دانشگاه کمک نماید.

انجام این امر مهم با حمایت نماینده ی محترم شرق هرمزگان، پشتیبانی ریاست محترم دانشگاه؛ اعضا محترم هیات رئیسه و  بویژه کمک های معاونت محترم طرح و توسعه دانشگاه و پیگیری های همکاران سخت کوش و پرتلاش مجتمع آموزش عالی میناب محقق گردیده که از یکایک این عزیزان سپاسگزاری می گردد.

 

 

  سد سرنی در ۳۴ کیلومتری جنوب شرقی شهر میناب واقع‌ شده است و رودخانه‌های سرنی از کوه‌های شمال شرقی حوضه آبریز سرچشمه می‌گیرد و به دریای عمان می‌ریزد. عملیات ساخت سد سرنی از اواخر سال ۱۳۹۴ شروع و در سال 1398 به بهره برداری رسید. سد سرنی با حجم ذخیره ۶۱ میلیون متر مکعب آب، طول تاج ۴۶۰ و ارتفاع ۵۲ متر، با هدف تأمین آب آشامیدنی، تقویت سفره‌های زیرزمینی و کنترل سیلاب ساخته شده و هزینه ارزی ساخت آن ۸۷ میلیون یورو اعلام شده است.

 

          

1   0
بازدید امروز: 2    بازدید کل: 1704
captcha