پیام تسلیت معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هرمزگان به مناسبت فرا رسیدن عاشورای حسینی:
بسم الله الرحمن الرحیم
«إِنَّ الْحُسَيْنَ مِصْبَاحُ الْهُدَى وَ سَفِينَةُ النَّجَاةِ»
فرارسیدن عاشورای حسینی، حماسه جاودان آزادگی، عزت، ایثار و حقیقتطلبی را به تمامی دانشگاهیان ارجمند، استادان فرهیخته، کارکنان گرانقدر و دانشجویان عزیز دانشگاه هرمزگان تسلیت و تعزیت عرض مینمایم.
عاشورا تنها رویدادی تاریخی نیست؛ بلکه مکتبی انسانساز و الهامبخش برای همه نسلهاست. در این مکتب، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با ایستادگی در برابر ظلم، دفاع از کرامت انسانی، پایبندی به حق و مسئولیتپذیری اجتماعی، الگویی ماندگار برای تمامی آزادگان جهان ترسیم کردند. آن امام همام به ما آموخت که انسان مؤمن و آگاه، هرگز در برابر انحراف، بیعدالتی و تحریف حقیقت سکوت نمیکند و در مسیر ارزشهای الهی، شجاعانه و مسئولانه گام برمیدارد.
امروز جامعه دانشگاهی بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهرهگیری از آموزههای نهضت عاشوراست. روحیه حقیقتجویی، آزاداندیشی، عدالتخواهی، تعهد اخلاقی، امیدآفرینی و مسئولیتپذیری که در سیره امام حسین (ع) متجلی است، میتواند چراغ راه نسل جوان در مسیر علم، فرهنگ و پیشرفت کشور باشد. دانشگاه، به عنوان کانون اندیشه و آگاهی، رسالتی بزرگ در ترویج این ارزشهای متعالی بر عهده دارد.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش، از همه دانشگاهیان عزیز دعوت میکنم تا با تأمل در پیامهای عمیق عاشورا، فرهنگ عزت، اخلاق، صداقت، خدمت و مسئولیت اجتماعی را در عرصههای علمی، فرهنگی و اجتماعی بیش از پیش سرلوحه فعالیتهای خود قرار دهند و با الهام از مکتب حسینی، در مسیر ساختن جامعهای آگاه، پویا و مبتنی بر ارزشهای انسانی و اسلامی گام بردارند.
امید است در پرتو عنایات حضرت سیدالشهدا (ع)، همواره رهروان راستین راه حقیقت، عدالت و معنویت باشیم.
دکتر موسی جاودان- معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هرمزگان
پایان خبر