از آنجا که گروه تشکیلات و تحول اداری با تنوع نسبتاً زیادی روبرو است لذا رئوس فعالیتها و وظایف این گروه به تفکیک تشکیلات، آموزش کارکنان، آمار و اطلاعات، تحول اداری و بهره وری آورده شده است.
تشکیلات : - شرکت در جلسات هیات اجرایی کارکنان غیر هیات علمی و پیگیری مصوبات و دستورالعملها - بررسی و پیشنهاد نمودار تشکیلاتی و پستهای سازمانی دانشگاه - بررسی فرمهای تاییدیه ادامه تحصیل کارکنان غیر هیات علمی به منظور تطبیق رشته شغلی با رشته تحصیلی مورد تقاضا مطابق با تبصره 2 ماده 49 آیین نامه استخدامی اعضای غیر هیات علمی - انجام بررسی های لازم به منظور برنامه ریزی و برآورد نیروی انسانی دانشگاه - تبیین و تعیین شرح وظایف پستهای سازمانی - بررسی بخشنامه ها، دستورالعملها و ایین نامه های جدید جهت اجرایی نمودن در صورت صلاحدید مدیران ارشد
آموزش کارکنان - تهیه و تنظیم دوره های آموزشی پیشنهادی کارکنان غیر هیات علمی، هیات علمی و مدیران مربوط به نیمه دوم سال 1394 - برنامه ریزی و برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز کارکنان، اعضای هیات علمی و مدیران - نظارت بر کلیه دوره های آموزشی برگزار شده در دانشگاه - تهیه و تنظیم شناسنامه های آموزشی کارکنان - نیاز سنجی، طراحی و اجرای دوره های آموزشی تخصصی بر اساس رشته های شغلی - بررسی و اعلام نظر در مورد دوره های آموزشی از نظر انطباق با پست سازمانی
آمار و اطلاعات - همکاری مستمر با موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی جهت ارسال و تایید آمار ثبتی دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی - بررسی نرم افزار آموزشی گلستان بصورت مستمر و اعلام اشکالات گزارشگیری و کمبودهای آماری این سامانه به مدیر سیستم جهت اصلاح - تهیه و تنظیم گزارشات، جداول و شاخصهای آماری مورد نیاز واحدهای درونی و بیرونی دانشگاه - پردازش و تجزیه و تحلیل داده ها و تهیه جداول و نمودارهای آماری و انعکاس آنها
تحول اداری و بهره وری - هدایت، همکاری و نظارت بر تهیه و تدوین برنامه راهبردی دانشگاه و تهیه صورتجلسات مربوط به کمیته های برگزار شده در این خصوص - برنامه ریزی در خصوص احصاء و اصلاح فرآیندها و بهبود روشهای انجام کار - تلاش و پیگیری در جهت ارائه راهکارهای منجر به کاهش هزینه و افزایش بهره وری - مطالعه و بررسی در خصوص اجرای دستورالعملهای نوین مدیریتی از قبیل 5S , IMS,... - انجام طرحهای مطالعاتی مربوط به اصلاح ساختار، سیستمها و روشهای مورد استفاده در دانشگاه |