دانشگاه هرمزگان
ارتباط‌باصنعت آزمایشگاه مرکزی کتابخانه مرکزی هیأت علمی مجتمع دانشگاهی میناب آموزش های آزاد نهاد رهبری
EnAr ورود 0

اداره همکاری‌های علمی و بین‌المللی

حضور دانشگاه هرمزگان برای اولین بار در دو فهرست رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌های آسیایی و جوان دنیا

حضور دانشگاه هرمزگان برای اولین بار در دو فهرست رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌های آسیایی و جوان دنیا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه هرمزگان، دکتر علیرضا نفرزادگان رئیس اداره همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه با اعلام این خبر گفت: نظام‌ رتبه‌بندی تایمز (Times Higher Education) دانشگاه‌های جهان را در قالب ماموریت‌های اصلی از جمله آموزش، پژوهش و کاربرد دانش به‌ گونه‌ای جامع و متوازن رتبه‌بندی می‌کند، به طوری که مجمع جهانی اقتصاد (World Economic Forum) هر ساله فهرست‌های منتشر شده توسط پایگاه تایمز را مد نظر قرار می‌دهد.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، برای اولین بار دانشگاه هرمزگان در دو فهرست رتبه‌بندی تایمز، دانشگاه‌های آسیایی (THE Asia 2024) و دانشگاه‌های جوان دنیا (THE Young 2024) موفق به کسب رتبه گردیده است. شایان توجه است فهرست دانشگاه‌های برتر جوان دنیا (دارای قدمت کمتر از 50 سال) از سال 2012 میلادی و فهرست دانشگاه‌های برتر آسیا از سال 2013 میلادی تاکنون بصورت هر ساله توسط پایگاه تایمز اعلام گردیده است.

دکتر نفرزادگان توضیح داد: روش‌شناسی رتبه بندی تایمز 2024 نسبت به سال‌های گذشته تغییرات زیادی داشته است و تعداد شاخص های مورد استفاده از 13 شاخص به 18 شاخص عملکردی افزایش پیدا کرده است اما با این حال مانند گذشته، عملکرد دانشگاه‌ها در قالب 5 معیار کلی آموزش، زمینه پژوهش، کیفیت پژوهش، صنعت و چشم‌انداز بین‌المللی، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد؛ اما در محاسبات رتبه‌بندی THE Asia و THE Young شاخص‌ها مجدداً کالیبره و وزن‌دهی می‌شوند تا بهتر بتوانند ویژگی‌های دانشگاه‌های حاضر در هر کدام از این فهرست‌ها را منعکس کنند.

وی در پایان عنوان کرد که براساس فهرست THE Young 2024، دانشگاه هرمزگان در کنار دانشگاه‌هایی همچون علامه طباطبایی تهران، قم، زنجان، خلیج فارس و شهید باهنر کرمان (از بین 673 دانشگاه برتر از سراسر دنیا که موفق به کسب رتبه شده‌اند) در رتبه 500-401 قرار گرفته است.

شایان یادآوری است در این فهرست، 499 دانشگاه دنیا با عنوان "Reporter" آورده شده است، بدین معنی که اطلاعات لازم براساس پرسش‌نامه رتبه‌بندی تایمز را ارسال کرده‌اند، اما حدنصاب قابل قبول برای کسب رتبه را نداشته‌اند.

42
بازدید امروز: 2    بازدید کل: 997
captcha