مجید میرزاده، مدیر گروه نشر دانشگاه با اشاره به اینکه کتاب به عنوان ابزار رسانهای مهم در دنیای امروز در رشد و توسعه فرهنگی کشور نقش به سزایی دارد گفت: امروزه توسعه فرهنگی با شاخصهای متعددی ارزیابی میشود که یکی از این شاخصها وضعیت صنعت نشر یا به عبارتی دیگر روند تولید و عرضه کتاب به نسبت جمعیت، زمان، عناوین و شمارگان کتاب و همین طور تنوع موضوعات و رشد متوازن کتابها به نسبت پراکندگی جمعیتی است. بررسی آمار نشر سال 1402 در انتشارات دانشگاه هرمزگان نشان میدهد که با افزایش تعداد عناوین و با رشد 100 درصدی، نشر کتابهای علمی نسبت به سال های قبل جان دوبارهای گرفته است.