دانشگاه هرمزگان
ارتباط‌باصنعت آزمایشگاه مرکزی کتابخانه مرکزی هیأت علمی مجتمع دانشگاهی میناب آموزش های آزاد نهاد رهبری
EnAr ورود 0

در نشست با گروه معارف اسلامی استان هرمزگان مطرح شد:

کرسی معارف در دانشگاه مولود نظام است

کرسی معارف در دانشگاه مولود نظام است
نشست مدیر امور دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها با اساتید و مدیران گروه معارف اسلامی و ائمه جماعات دانشگاه‌های استان هرمزگان چهارشنبه 19 مهرماه به میزبانی دانشگاه هرمزگان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه شریفی دوست، مدیر امور دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها در نشست با اساتید و مدیران گروه معارف اسلامی و ائمه جماعات دانشگاه‌های استان هرمزگان بیان داشت: دانشجو در هر مرتبه‌ای، هر میزان به حق و حقیقت نزدیکتر باشد، موفق‌تر هستیم. نگاه ما به عنوان مدیر گروه یا استاد معارف باید به نحوی باشد که نیازهای معنوی و معرفتی دانشجو در گروه معارف حل شود. اگر این مساله را دانشجو احساس کند و کلاس برای او مسئله محور باشد، قطعاً استقبال مناسب‌تر و بیشتری خواهد داشت.

ایشان ادامه داد: اساتید نباید منتظر باشند که محتوی تولیدی ما را بازنشر کنند؛ بلکه بر اساس آیین نامه می‌بایست ۳۰ درصد از نقش خود را در محتوی کلاس پیاده کنند.

حجت الاسلام شریفی دوست با تاکید بر اهمیت کرسی‌های معارف در دانشگاه خاطرنشان کرد: کرسی‌های معارف راه ارتباط با توده و بدنه دانشجویی است و اهمیت این کرسی در این سال‌ها به وضوح دیده شده است. این نکته را مد نظر داشته باشید که کرسی معارف در دانشگاه مولود نظام است و باید قدر این موهبت را بدانیم، ما باید خودمان را ملزم بدانیم که درباره مسائل روز صحبت کنیم و در زیر سرفصل‌های درسی از ذوق و سلیقه استفاده کنیم و از طریق پیوند کلاس به مسائل دروس جوابگوی نیازهای دانشجو باشیم.

در ادامه حجت الاسلام شریفی دوست مدیر امور دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها با حضور در جمع معاونین آموزشی دانشگاه‌های این استان و مدیران گروه معارف، دغدغه‌ها و پیشنهادهای آنان را بررسی کردند.

 
1
بازدید امروز: 8    بازدید کل: 596