دانشگاه هرمزگان
ارتباط‌باصنعت آزمایشگاه مرکزی کتابخانه مرکزی هیأت علمی مجتمع دانشگاهی میناب آموزش های آزاد نهاد رهبری
EnAr ورود 0

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛

لزوم توسعه بودجه دانشگاه هرمزگان؛ تامین مسکن اعضای هیئت علمی در حال انجام است؛

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جریان سفر یک روزه خود به استان هرمزگان ضمن بازدید از دانشگاه هرمزگان و خوابگاه‌های دانشجویی در جمع روسای دانشگاه‌های استان هرمزگان بر افزایش اعتبارات دانشگاه هرمزگان تاکید کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع روسای دانشگاه‌های استان هرمزگان، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه‌ها گفت: روز معلم را خدمت اساتید و دبیران تبریک عرض می‌کنم. در دانشگاه هرکسی که مسئولیتی دارد نقش تربیتی برای دانشجویان ایفا می‌کند. ما کل جامعه دانشگاهی را به عنوان معلم می‌شناسیم.

محمد زلفی گل افزود: دانشگاه هرمزگان در استان منحصر به فردی واقع شده است‌؛ از نظر اقلیم صنعتی، هم از نظر دیپلماسی و ارتباطاتی که با منطقه می‌تواند داشته باشد، دانشگاه هرمزگان منحصر به فرد است؛ باید تلاش کنیم که این دانشگاه جایگاه منحصر به فرد خود را در سایر موارد پیدا کند اما ارتقا دانشگاه به رتبه‌های برتر با این اعتبارات ممکن نیست.

این مقام مسئول گفت: با همکاری مسئولان استانی باید اعتبارات دانشگاه هرمزگان توسعه پیدا کند. بحث عدالت منطقه‌ای و اقداماتی که در زمینه سواحل مکران در حال انجام است نیز حکم می‌کند که اعتبارات این دانشگاه افزایش پیدا کند.

وزیر علوم عنوان کرد: رئیس جمهور به استانداران توجه ویژه‌ای دارد نیاز است برخی از مطالبات و پروژه‌های دانشگاهی از این طریق پیگیری شود؛ با توجه به تعامل مناسب بین استاندار هرمزگان و رئیس دانشگاه هرمزگان تحقق و پیشبرد این موضوع در دسترس است‌.

به گفته زلفی گل بسیاری از مطالبات دانشگاه‌های هرمزگان در دور دوم سفر ریاست جمهور پیگیری و در مصوبات سفر ریاست جمهوری این موارد را محقق خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مسئله تامین مسکن یاوران علمی و اعضای هیئت علمی به طور جدی در حال انجام است، اظهار کرد: پیشنهاد ما به استانداران این است که اگر می‌خواهید نهضت ملی مسکن اتفاق بیفتد شهرکی را به نام اساتید و دانشگاهیان اختصاص دهید، این موضوع سبب رونق آن محل خواهد شد.

وزیر علوم با بیان اینکه قول مساعد تجهیز آزمایشگاه‌ دانشگاه‌ها را خواهیم داد، افزود: برای تجهیز آزمایشگاه‌ها اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است؛ به زودی این اعتبارات برای تجیز آزمایشگاه به دانشگاه‌ها تزریق خواهد شد.

زلفی گل در پایان گفت: نیاز است دانشگاه‌های استان هم‌افزایی بیشتری داشته باشند؛ اگر هم افزایی نباشد، استان هرمزگان ضرر خواهد کرد.

2
بازدید امروز: 4    بازدید کل: 1022