دانشگاه هرمزگان
ارتباط‌باصنعت آزمایشگاه مرکزی کتابخانه مرکزی هیأت علمی مجتمع دانشگاهی میناب آموزش های آزاد نهاد رهبری
EnAr ورود 0

دیپلماسی علمی

برقراری ارتباط با دانشگاههای کشورهای خارجی برای تبادل تجارب علمی

برقراری ارتباط با دانشگاههای کشورهای خارجی برای تبادل تجارب علمی

عباس مرادی رئیس مجتمع آموزش عالی میناب با بیان اینکه بسیاری از کارهای در حال پیگیری بودند و منتظر نتیجه آن بودیم تا اطلاع رسانی کامل و دقیق شود، افزود: این اقدامات می تواند برای ما هم  یک پشتوانه رسانه ای و اجتماعی داشته باشد و با اهدافی که در شرق استان و منطقه راهبردی مکران دنبال می کنیم به یک نتیجه بهتر دست پیدا کنیم.

رییس مجتمع آموزش عالی میناب عنوان کرد: این مجتمع به لحاظ سابقه در سال 1390 با دانشکده کشاورزی شروع شد و در سال تحصیلی 92-93 وزارت علوم یک دانشگاه خواهران را برای شهرستان میناب مصوب کرد که در سال 93 با تغییر دولت سیاستهای وزارت علوم هم تغییر کرد و با دانشکاه تک جنسیتی مخالفت شد و شورای گسترش وزارت علوم دانشکده کشاورزی را با دانشگاه مصوب شده خواهران را تجمیع کرد و این مجتمع آموزش عالی در شهرستان میناب شکل گرفت.

مردادی با بیان اینکه چالشی که ما با آن مواجه بودیم این بود که ما مجتمع عالی وابسته به دانشگاه نداشتیم، گفت: در سال تحصیلی 94-95 به لحاظ اسمی این مرکز مجمتع بود اما از نظر عملکردی به اندازه همان دانشکده فالیتهای خود را  با دو نفر هیئت علمی  وشش رشته در مقطع کارشناسی  انجام می دادیم.

وی تصریح کرد: پس از آن با سیاستهای انقباظی وزارت علوم برای توسعه این مرکز مواجه بودیم وبا تنطبم برنامه توسعه پنج ساله برای این مرکز در آن زمان با هدف وچشم اندازی که برای افق پنج ساله برای این مجتمع دیده شده بود که در سال 1402 این سند به پایان خواهد رسید ، پیشبینی شده بود که این مرکز به عنوان یک دانشگاه ماموریت گرا وتخصصی در حوزه کشاورزی ، آب  ومحیط زیسست وفناوری های مرتبط با این حوزه وحوزه بین رشته ای  فعالیت خود را در منطقه شرق هرمزگان وبا تاکید بر توسعه سواحل مکران فعالیت خود را شروع کند.

رییس مجتمع آموزش عالی شهرستان میناب ادامه داد: این دانشگاه یا رویکرد اجتماع محور متکی به جامعه محلی دیده شده است وبا تشکیل بنیاد خیریه مجتمع آموزش عالی میناب  با استفاده از ظرفیت های جامعه محلی برای زیرساخت های این مجتمع  اقدام می کند.

مرادی گفت: با استفاده از این بنیاد توانستیم زیرساخت های مجتمع را شروع و بخشی از آنها را به پایان برسانیم و تعداد دیگری از زیرساختهای لازم در حال احداث و تکمیل هستند.

وی از ساخت کلینیک گیاه پزشکی توسط خیرین منطقه در این مجتمع خبر داد و گفت: با ساخت این کلینیک کارشناسان دانشگاهی می توانند به کشاورزان منطقه خدمات مناسبی را ارائه کنند.

مرادی با اشاره به موضوع اثر بخشی ومسولیت اجتماعی این دانشگاه در اجتماع محلی بیان کرد: یکی از شروط ما برای پذیرش هیئت علمی استقرار بودن آنها در میناب است واستاد پروازی که از سایر استانها بخواهد در این مکان حضور داشته باشد را قبول نکردیم.

وی افزود: برخی  از اساتید این دانشگاه با کشاورزان وفعالین اقتصادی این منطقه در ارتباط هستند وبه آنها مشاوره های لازم را می دهند تا اثبات کنند که کار دانشگاه نه تنها آموزش نیست بلکه یکی از رویکردهای تخصصی دانشگاه حل و فصل مسائل در جامعه میزبان است.

رییس مجتمع آموزش عالی میناب خاطر نشان کرد: در کنار مسئولیت های اجتماعی که ما برای خود تعریف کردیم در شرق هرمزگان ودر منطقه مکران  بحث استفاده از ظرفیت های بین المللی هم وجود دارد.

مرادی با تاکید بر اینکه ما از کشورها ودانشگاههای خارجی که همراستا با هدف ما هستند با آنها ارتباط بر قرار کردیم گفت: اولین حرکت ما همکاری با دانشگاه سلطان قابوس کشور عمان است که در رشته گیاه پزشکی یکی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه در آن مرکز علمی حضور دارند.

وی دانشگاه ملی  چونام  درکشور کره جنوبی دومین مقصد همکاری خارجی خود با کشورهای خارجی ذکر کرد وعنوان داشت: حضور یکی دیگر از اعضای هیئت علمی ما در این دانشگاه در رشته گیاه پزشکی از دوهفته قبل فعالیت خود را آغاز کرده است تا بتوانیم از تبادل تجارب دو طرف استفاده های لازم را انجام داد.

رئیس مجتمع آموزش عالی میناب بیان کرد: با دانشگاه کشور لیتوانی در حوزه صنایع فعالیت خود را آغاز کرده ایم و به دنبال آن هستیم تا بتوانیم با چند کشور دیگر که ارتباط با سفیران آنها  مانند کشورهای ژاپن و قزاقستان و بلاروس در حوزه کشاورزی برقرار شده است را توسعه دهیم.

3
بازدید امروز: 2    بازدید کل: 1383