دانشگاه هرمزگان
ارتباط‌باصنعت آزمایشگاه مرکزی کتابخانه مرکزی هیأت علمی مجتمع دانشگاهی میناب آموزش های آزاد نهاد رهبری
EnAr ورود 0

مراسم تودیع و معارفه رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه رئیس پارک علم و فناوری با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف، روسای دانشگاه‌های استان، مدیران شرکت‌ها، مؤسسات و واحدهای فناور و دانش‌بنیان، مقامات انتظامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

خیرالدین در مراسم  معارفه دکتر نصیری رئیس پارک هرمزگان ضمن تأکید بر شایسته گزینی گفت: علی فتی رئیس سابق پارک علم و فناوری هرمزگان، یکی از جوان‌ترین و باتجربه‌ترین مدیرانی است که در  طول  مدت  خدمت هم محبوب و هم فعالیت‌های ارزنده‌ای داشته است.

وی افزود: انسجام و همبستگی میان نیروهای نخبه و دانشگاهی هرمزگان مثال‌زدنی است و این خود مقدمه رشد و شکوفایی خواهد بود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف تصریح کرد: رئیس پارک علم و فناوری متولی کل استان است و لازم است از ظرفیت بخش خصوصی در عرصه‌های فناوری و نوآوری  بهره  کامل را ببرد. یکی از مصادیق در جهت کمک به صندوق‌های فناوری بهره‌گیری از امکانات بلااستفاده دولتی است که با مشارکت پارک علم و فناوری می‌تواند در جهت رفع مشکلات بهره جست.

این مقام مسئول گفت: بر اساس ماده ۳۴ در خصوص پارک‌های علم و فناوری که اذعان دارد حداقل ۱۰ درصد از عرصه تملک داری دارای استان‌ها برای طرح دانش‌بنیان هزینه شود حمایت خوبی ازلحاظ قانونی برای استان‌ها است.

خیرالدین بیان داشت: فرهنگ اشتغال‌های فناورانه و نوآورانه را باید در جامعه با مشوق‌ها گسترش دهیم و این بهترین راه‌حل برای بیرون رفت از مشکلات پیش روی کشور است.

امید به آینده در بین جوانان را با گسترش  شرکت‌های دانش‌بنیان به وجود می‌آید رابطه فضای کسب‌وکار و نگاه مثبت به آن می‌شود گامی به‌سوی پیشرفت

وی ادامه داد: در آینده نزدیک ازلحاظ نیروی انسانی نیز بر اساس مصوبه‌ای که صورت گرفته ۳۰۰ نیروی متخصص را استخدام می‌شود که سهمیه خوبی اختصاص داده‌شده است. برخی مشکلات مانند  فضای استقرار و اراضی به‌صورت تفاهم‌نامه قابل‌حل است و در خصوص تأمین اجتماعی و اداره مالیات نیز ابتکار عمل با حضور میدانی مدیران و تعامل قابل‌حل خواهد بود

دکتر صادقی رئیس دانشگاه هرمزگان با اشاره به تلاش‌های دکتر فتی در دوران مدیریت پارک علم و فناوری استان هرمزگان بیان داشت: راه رسیدن به تعالی هیچ‌چیزی جز گفتگو و توافق نیست. ما در عصر سیلاب اطلاعاتی قرار داریم در عصری که داده‌های مکرری به سراغ ما می‌آیند و بعضاً مدیریت ما را در اختیار می‌گیرد.

وی افزود: در این‌چنین عصری ما با انسان‌هایی مواجه هستیم که سؤالات چندوجهی دارند که این سؤالات مجهولات بسیار زیادی دارند و سؤالات چند مجهولی آن‌ها ما را به این سمت برده که انسان‌هایی را می‌خواهیم که این پازل ها را حل کنند و چاره‌ای جز این نداریم که انسان‌هایی دارای مهارت دارای فناوری و نوآوری تربیت کنیم تا بتوانیم از پازل گذر کنیم و بتوانیم مسئله را جواب بدهیم

وی بیان داشت: شاید می‌شود گفت امروز اگر از فناوری صحبت می‌شود ما به فلسفه علم پی بردیم و برای پاسخ دادن به این پرسش‌ها سراغ فناوری در دانشگاه هرمزگان رفته‌ایم و از معدود دانشگاه‌هایی هستیم که پردیس مشترک دانشگاه و پارک علم و فناوری را تشکیل داده ایم که این گام مبارکی است و قطعاً برای دانشجویان ما و جامعه پیرامون ما هم‌افزایی مؤثری را خواهد داشت و در کنار آن همگرایی که مابین یکایک ما در عرصه توسعه آموزش عالی در سطح استان وجود دارد نوید آینده‌ای روشن را به لطف خداوند خواهد داد.

دکتر علیرضا نصیری گفت: استان هرمزگان پیچیدگی منحصربه‌فرد خود را دارد و به لحاظ ثروت و زیاد و دارای صنایع بزرگ و مادر با نگاه ملی است از طرفی همین استان در شاخص‌های فقر و فلاکت و بیکاری در رتبه‌های اول است.

وی افزود: این وضعیت هرمزگان پیام خاصی برای دانشگاهیان و نخبگان و مدیران دارد که باید به دنبال خلأها باشند و این تناقضات را با بهترین شیوه برنامه‌ریزی و مدیریت کنند.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان بیان داشت: وضعیت فضای اشتغال استان مناسب نیست و راه‌حل برون‌رفت از کمبودها در شرکت‌های دانش‌بنیان است.

این مقام مسئول تصریح کرد: صنایع بزرگ با اعتبارات زیاد موفق به ایجاد کسب‌وکار هستند ولی با هزینه‌های کم و ناچیز و به‌تبع وضعیت بیکاری را سامان دهند.

نصیری اظهار داشت: استان هرمزگان با دارا بودن ۳۲ صنعت بزرگ می‌تواند بازوی ارزشمند برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری باشد

وی در پایان گفت: راهبرد فضای کسب‌وکار باید به سمت نیازها معطوف شود و تقاضامحوری حرکت است که در برنامه‌ریزی صحیح و اصولی برای آن شده است.

 

بازدید امروز: 4    بازدید کل: 1449