دانشگاه هرمزگان
ارتباط‌باصنعت آزمایشگاه مرکزی کتابخانه مرکزی هیأت علمی مجتمع دانشگاهی میناب آموزش های آزاد نهاد رهبری
EnAr ورود 0

برگزاری کارگاه بیان ژن و Real-Time PCR

برگزاری کارگاه بیان ژن و Real-Time PCR با هدف آشنایی دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارشناسان آزمایشگاه های دانشگاه هرمزگان با تکنیک مولکولی و نیز راه اندازی دستگاه Real-time PCR در آزمایشکاه مرکزی دانشگاه

برگزاری کارگاه بیان ژن و Real-Time PCR در تاریخ 26 مهرماه 1401با هدف آشنایی دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارشناسان ازمایشگاه­های دانشگاه هرمزگان با این تکنیک مولکولی و نیز راه اندازی دستگاه Real-time PCR که توسط آزمایشکاه مرکزی دانشگاه خریداری شده است توسط جناب آقای دکتر آرش اکبرزاده عضو هیات علمی گروه شیلات برگزار گردید .

از مزایای راه اندازی این دستگاه فراهم آمدن امکان اجرای پروژه­های دانشجویی و تحقیقاتی در حوزه ژنتیک عملکردی (Functional Genomics) در دانشگاه هرمزگان، درآمد زایی برای دانشگاه از طریق عقد قرارداد با شرکت های خصوصی تکثیر و پرورش میگو جهت تشخیص بیماری ها و همچنین ارائه خدمات غربالگری دوره ای مزارع تکثیر و پرورش میگو، تشخیص بیماری های سایر آبزیان پرورشی به خصوص ماهیان دریایی و همچنین تشخیص به موقع و دقیق آفات و بیماری های شایع در حوزه کشاورزی می باشد. همچنین در ابتدای جلسه خانم دکتر عبدلی مشاور انجمن علمی شیلات ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان، معرفی کوتاهی از برنامه­های این کارگاه داشتند. سپس جناب آقای دکتر قادری مدیر ازمایشگاه های دانشگاه به تشریح عملکرد و خدمات آزمایشگاه مرکزی به دانشجویان و همکاران هیات علمی پرداختند.

قابل ذکر است بخش عملی این کارگاه که فاز راه اندازی دستگاه Real- Time PCR می­باشد نیز هفته آینده در محل آزمایشگاه مرکزی برگزار خواهد شد.

2   0
بازدید امروز: 4    بازدید کل: 1416