نهاد رهبری
 
EnAr ورود 0

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

امروز نسل جوان ما، بهترین سرمایه ما هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده در جمع فعالین فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاه‌های هرمزگان و علوم پزشکی هرمزگان گفت: فلسفه طرح حامیم این است که شما علاوه بر فراگیری معارف و مهارت‌ها، این را به دیگران نیز منتقل کنید؛ این ماموریت حامیم شماست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با حضور در جمع دانشجویان سومین دوره توانمندسازی فعالین فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاه‌های هرمزگان و علوم پزشکی هرمزگان ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مراسم، فعالان فرهنگی دانشگاه را آینده سازان انقلاب اسلامی و نظام خواند و گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید «تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى» مخاطب این آیه شریفه شما دانشجویان هستید. جهت‌گیری‌ها را خداوند متعال در این آیه روشن کرده است. هر حرکتی که بر مبنای قوموا لله نباشد، نمی‌تواند تاثیرگذار باشد. باید قطب‌نمای حرکت، به سمت خدا تنظیم شود.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده ادامه داد: وقتی خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید «وَأَقِيمُوا الصَّلَاه» معنایش این نیست که شما نماز بخوانید؛ بلکه یعنی شما نماز را برپا بدارید. نه تنها خودتان نماز بخوانید، فرهنگ نماز را هم ترویج کنید. فلسفه این طرح حامیم هم این است که شما علاوه بر فراگیری معارف و مهارت‌ها، این را باید به دیگران منتقل کنید. این ماموریت طرح شماست.

ایشان در ادامه گفت: معمولا میل جامعه ما به حرکت انفرادی است. چون در مساله هماهنگی‌ها، هم‌افزایی‌ها و تحمل یکدیگر در اجتماع ضعف داریم و این ضعف باید جبران شود. خدای متعال در ماموریت این آیه، اولین قالبی که می‌فرمایند قالب تشکیلاتی است؛ مَثنی. وقتی حرکتی از یک نفر به دو نفر رسید، تمام اصولی که در اجتماعات چندین هزار نفره باید اجرا شود، در این حرکت جمعی دو نفره معنا پیدا می‌کند. هدف مورد توجه در حامیم، فراتر از یک حرکت انفرادی است. شما در دوران جوانی‌تان، کار جمعی را تمرین می‌کنید. اگر با هم توانستیم کار کنیم، این می‌تواند زمینه‌ بسیار خوبی برای آینده و بدست گرفتن سکان حرکت‌های بزرگتر باشد. آن موقع متوجه خواهید شد که چقدر از این ماحصل امروزتان استفاده کردید.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تاکید کرد: امروز دشمن با همه توان جلو آمده. ما هم باید با همه توان‌مان برای مقابله با دشمن آماده شویم. دشمن با همه توانش برنامه ریزی کرده که حرکت ما را متوقف کند. البته روزهای اول، تمام تلاش دشمن بر این بود که حرکت ما را با تغییر ساختار نظام جهموری اسلامی از بین ببرد؛ اما نتوانست. مشکل آن‌ها با رفتار جمهوری اسلامی رفتار و تاثیرش در تحولات بین‌المللی است.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده ادامه داد: امروز مسیر حرکتمان را رهبر معظم انقلاب مشخص فرمودند. مسیر حرکت ما تمدن نوین اسلامی است. بار اصلی تمدن نوین اسلامی بر دوش شما جوان‌هاست. به این علت که در این تمدن، سه عنصر دخیل است. عنصر اول آن فکر و اندیشه تمدن‌سازی است. قبل از اینکه وارد تمدن شویم، فکر تمدن‌سازی باید در تمام جامعه نفوذ کند. آغاز این حرکت هم از جامعه نخبگانی و دانشگاهی ماست. این فکر اگر تثبیت شد و یک اندیشه تعمیم یافته‌ای در تمام تار و پود جامعه بوجود آمد، آن‌گاه وارد عرصه دو عنصر اصلی تمدن یعنی نرم افزار و سخت افزار می‌شویم. امروز همه آحاد جامعه باید این فکر را باور کنند و سهم خود را در این مساله باید ایفا کنند. در عنصر نرم افزار هم بار اصلی بر دوش شماست. فرهنگ را شما باید ترویج کنید. دانش را شما باید تولید کنید. اخلاق و معنویت را شما باید ترویج کنید. سهم سخت افزاری را هم هر کسی به اندازه خودش باید انجام دهد.

امام جمعه بندرعباس تقابل تمدن نظام لیبرال دموکراسی غرب با تمدن نوین اسلامی را نزدیک به اوج خودش دانست و اشاره داشت: جنگ و دعوایی که در غزه می‌بینید، یک دعوای معمولی نیست. اگر نگاهی به عقبه تاریخی ایران قبل از اسلام بیندازیم، اوج تقابل و دعوا بین ایران و روم باستان در همین نقطه یعنی شامات بود. چرا که این منطقه محل ظهور انبیا بزرگ الهی بوده است، سه قاره را بهم متصل می‌کند و محل تجارت بین قاره‌هاست. اینجا قلب دنیاست. دعوا بر سر این است هر که بر این منطقه مسلط باشد، می‌تواند تمدن خودش را بنا کند.

ایشان تصریح کرد: پس جنگ ما، جنگ تمدنی است. جنگی است که آینده را روشن می‌کند. تاکید مقام معظم رهبری هم همواره بحث نفوذ و ناتوی فرهنگی بوده است. دشمن به تهاجم فرهنگی دل بسته است؛ نه تهاجم نظامی و اقتصادی. مقابله با این قدرت نرم هم باید از جنس خودش باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده در پایان با تاکید بر اینکه نسل امروز جوان ما، بهترین سرمایه ما هستند، گفت: شما عزیزان هم باید توطئه‌های دشمن را فرا بگیرید و هم باید به دیگران آموخته‌های خود را یاد بدهید. این همان رسالت اصلی است که ما و شما در این رابطه بر عهده داریم. دشمن روی آینده‌سازان ما دست گذاشته است. جوانان امروزی که در آینده، ان‌شاالله بزرگان جامعه ما خواهند بود و مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند. طرح حامیم به توفیق الهی می‌تواند آغازی باشد برای اینکه شما عزیزان بتوانید هم با جنگ نرم دشمن آشنایی پیدا کنید، هم ظرفیت‌ها و داشته‌های خودمان را -که گاه می‌دانیم و گاه نمی‌دانیم- مرور کنیم.

3   1
بازدید امروز: 9    بازدید کل: 571
captcha