نهاد رهبری
 
EnAr ورود 0

به میزبانی دانشگاه هرمزگان برگزار شد:

آئین افتتاحیه دوره حامیم 3

آئین افتتاحیه سومین دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاه‌های هرمزگان و علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز با حضور مسئولین کشوری و استانی به میزبانی دانشگاه هرمزگان برگزار شد.

آئین افتتاحیه سومین دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاه‌های هرمزگان و علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز سوم اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در استان، حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی‌پور، معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاهها، دکتر متقی رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و جمعی مسئولین دانشگاهی و دانشجویان به میزبانی دانشگاه هرمزگان برگزار شد.

دکتر ظهیری نیا، رئیس دانشگاه هرمزگان در ابتدای این جلسه ضمن خوشامدگویی و تبریک روز جوان، ویژگی برجسته جوانان را جسارت و شجاعت دانست و این ویژگی را علت تاثیرگذاری و نقش آفرینی در جامعه عنوان کرد که همراه با معرفت و دانش کافی موجب نقش افرینی موثر می‌شود.

دکتر ظهیری‌نیا حضور پرشور در صحنه انتخابات یازدهم اسفندماه را بعنوان یکی از صحنه‌های مهم نقش آفرینی معرفی کرد و مشارکت در امر انتخابات را لازم و ضروری دانست.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر بدرآبادی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه هرمزگان رسالت حلقه‌های میانی را گره گشایی از مشکلات کشور عنوان کرد و یکی از اهداف مهم حامیم را تربیت نسل جوان تراز انقلاب اسلامی برای حرکت به سمت دولت اسلامی و زمینه سازی ظهور حضرت مهدی(عج) برشمرد. و همچنین از مسئولین بمنظور حمایت از اجرایی شدن این طرح و اهدافش دعوت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی، رئیس نهاد رهبری دانشگاه‌های استان هرمزگان در ابتدای سخنان خود ضمن دعوت به حضور همگانی و پرشور در انتخابات یازدهم اسفند، از مجریان و حامیان دوره حامیم 1 و 2 قدردانی کرد و گفت: اکنون همان دانشجویانی که در دوره‌های گذشته توانمند شده بودند، در کف دانشگاه نقش‌آفرین هستند و ما تاثیر حلقه‌های میانی را در دانشگاه می‌بینیم.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به آیه شریفه «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة» بیان داشت: ما از ائمه معصومین(علیهم السلام) آموختیم با تمام قوا در همه مکان و زمان و لحظه‌ها در مقابل دشمن باشیم. دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی الگو گرفته از این آیه است. شما دانشجویان که دعوت و انتخاب شدید برای حضور در این امر، مسئولیت متوجه شما، مسئولیت مهم و خطیری است که شاید خیلی‌ها نتوانند از عهده آن برآیند. میانداری و علمداری حرکات دانشجویی اعم از تبیین، خدمات‌رسانی، دفاع از انقلاب و مردم و ... هرچه به جنبش دانشجویی مربوط است، متوجه شماست.

رئیس نهاد رهبری دانشگاه‌های استان در پایان خاطرنشان کرد: نیاز داریم در این دوره‌ها شرکت کنیم تا گره‌های فکری و ذهنی‌مان گشوده شود و بهترین مسیر برای گشودن گره ذهنی، آشنایی با منظومه فکری امامین انقلاب است. اگر دانشجو و استاد با این منظومه اشنا باشد، دیگر گره ذهنی و بن‌بست نخواهد داشت؛ بلکه بن‌بست‌شکن خواهد بود. مهم ترین مساله و حلقه وصل مجموعه حامیم در دانشگاه‌های استان هرمزگان نیز آشنایی با منظومه فکری امامین انقلاب است؛ چراکه این مجموعه سعادت بخش، نجات بخش و گره گشاست. باید با افقِ نگاهِ پرچم‌دار انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، همراه وهم‌سطح شویم و این اتفاق قرار است در حامیم این دوره رخ دهد.

4   1
بازدید امروز: 16    بازدید کل: 603
captcha