مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات
 
EnAr ورود 0

دانشگاه ممتاز در کیفیت سامانه ها

دانشگاه هرمزگان در نخستین ارزیابی پایش خدمات الکترونیکی، سامانه ها و درگاه ها موفق به کسب رتبه هفتم در بین 111 دانشگاه کشور شد

نخستین ارزیابی پایش خدمات الکترونیکی، سامانه ها و درگاه ها در تاریخ 28 بهمن سال 1403 آغاز گردید و تا پایان خرداد 1404 ادامه داشت و دانشگاه هرمزگان موفق به کسب جایگاه هفتم در این ارزیابی بین 111 دانشگاه کشور شد

نخستین مرحله از ارزیابی پایش خدمات الکترونیکی، سامانه‌ها و درگاه‌ها در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۴۰۳، با اعلام حضور نمایندگان تام‌الاختیار از دانشگاه‌ها، آغاز به کار کرد. سپس در تاریخ ۲۰ اسفند، با برگزاری چندین جلسه، چارچوب و محورهای ارزیابی برای نمایندگان دستگاه‌ها مشخص و ابلاغ شد.

دانشگاه هرمزگان با تکیه بر توانمندی‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود، در مدت زمان کوتاهی تغییرات گسترده و هوشمندسازی عمیقی در لایه‌های پنهان پورتال دانشگاه به‌وجود آورد که منجر به هوشمند شدن فرآیندهای جستجو، مدیریت محتوا، تماس‌ها و دیگر امور شد. از آنجا که برخی از معیارهای ارزیابی بر اساس نتایج و امتیازهای سامانه‌های سئو در نظر گرفته می‌شد، خوشبختانه پیش‌ازاین، مواردی همچون بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو)، واکنش‌گرایی و سایر ملزومات سامانه‌ها پیاده‌سازی شده بود.
همچنین در این بازه زمانی، سامانه شفاف به عنوان نخستین دانشگاه دارای چنین سامانه‌ای، تنها در مدت ۳ روز طراحی، کدنویسی و به بهره‌برداری رسید.

چت‌بات «گمبرون» نیز با هدف پوشش پاسخگویی پیوسته در درگاه دانشگاه، در طول یک هفته و با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین فناوری هوش مصنوعی، آماده و فعال شد.
علاوه بر این، «سامانه مدیریت وصله» در طول ۸ روز ایجاد و راه‌اندازی شد. این سامانه به عنوان یک سرویس هوشمند و فعال، به‌طور مداوم در حال رصد آسیب‌پذیری‌های منتشر شده در سطح جهانی است و به محض شناسایی هر نوع آسیب‌پذیری، آن را بررسی و تحلیل کرده و هشدارهای لازم را صادر می‌کند.

در نهایت، پنجره هوشمند، دسترسی‌پذیری پورتال دانشگاه و سامانه آموزش مجازی از جمله مواردی بودند که ارزیاب در طی تماس‌های خود، از آن‌ها به عنوان نمونه‌های برتر نام برد.

آخرین ویرایش 31 مرداد 1404
1
بازدید امروز: 13    بازدید کل: 36
captcha