دانشگاه هرمزگان
ارتباط‌باصنعت آزمایشگاه مرکزی کتابخانه مرکزی هیأت علمی مجتمع دانشگاهی میناب آموزش های آزاد نهاد رهبری
EnAr ورود 0

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم/ لزوم هم‌افزایی دانشگاه‌ها در استان‌ها مورد تاکید است

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم/ لزوم هم‌افزایی دانشگاه‌ها در استان‌ها مورد تاکید است

حمدسعید سیف در حاشیه برنامه سفر خود به بندرعباس اظهار داشت: ماموریت‌گرایی دارای اهمیت بسیاری است و از لحاظ بودجه، امکانات، نرم‌افزار و سخت‌افزار  باید تقسیم کار انجام شده و هر دانشگاه و پژوهشگاهی چند مساله کشور را حل کند.

وی ادامه داد:‌ وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی هم برای تحقق این هدف همراهی داشته باشند تا قطب‌ها و مراکز حل مساله شکل گیرد و به صورت جدی‌تر برای حل مسائل اقدام شود، در غیر این صورت، توان پراکنده می‌شود.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد کشور هنوز به این دغدغه نرسیده است و مشخص نیست که اگر با روش کنونی جلو بریم به نتیجه برسیم.

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم ادامه داد: مزیت استانی هم از آن جهت مطرح شده که دانشگاه‌ها علاوه‌بر اقدامات معمول استانی بر روی یک یا ۲ مزیت استانی هم متمرکز شوند، برنج در مازندارن موضوع اصلی است، اما کدام دانشگاه در مازندران کار محوری‌اش را این مساله قرار داده و به زنجیره ارزش، بهره‌وری، صادرات و صنایع جانبی و بسته بندی آن توجه کرده است، لذا تلاش شده این بحث جایگاه خود را بین دانشگاه‌ها بدست آورد.

وی یادآور شد: این ۲۴ طرح دغدغه مردم و مسوولان استان‌هاست، مزیت‌های استانی بسیار متنوع است و این موضوع چند سال قبل در وزارت علوم مطرح شد که دانشگاه‌ها علاوه بر رسالت علمی که برای کل کشور دارند، که شامل تربیت نیروی متخصص و موارد مشابه است، باید حل کننده مشکل استان محل استقرار خود هم باشند.

سیف اضافه کرد: همچنین اقداماتی با ستاد وزارت کشور و با حمایت وزیر کشور آغاز شده که تفاهم‌نامه‌هایی با برخی دانشگاه‌ها در زمینه علوم انسانی منعقد شد؛ به عنوان مثال دانشگاه شهید بهشتی در زمینه الگوها و روش‌های نوین مدیریت بحران ماموریت دارد و وزارت کشور از آن دانشگاه خواسته به عنوان اتاق فکر وزارت کشور ایفای نقش کند.

بازدید امروز: 1    بازدید کل: 936